דף הבית
המגזין
שיטת nlp לטיפול בחרדות

שיטת nlp לטיפול בחרדות

שיטת nlp לטיפול בחרדות

איש איננו חסין מפני פחדים או חרדות. בעוד שיש אנשים אשר מודים שהם חוששים מפעם לפעם, אחרים מנסים להסתיר את החרדות עמוק בפנים. הנפש, האגו, היצרים, לא משנה איך נקרא למה שמתחולל בפנים, לפעמים הרגשת הפגיעות מתעצמת. כאשר המציאות האובייקטיבית בטוחה אולם אנו מדמיינים שמשהו רע יקרה, החרדה תגיע לרמות גבוהות. חרדה שאיננה במקומה הינה דבר מתמשך, שגורם סבל. חרדות יוצרות קיפאון, התנהגות הימנעותית וסבל רב. שיטת NLP מציעה פתרון. קראו כיצד שיטת nlp לטיפול בחרדות עובדת ובמה היא מסייעת.

הקשר שבין אמונות, תפיסות וחרדות

על מנת להבהיר כיצד שיטת NLP יכולה לעזור להתמודדות עם חרדות או מצוקות רגשיות, חשוב לומר כמה מילים על אמונות, תפיסות. לכל אחד מאיתנו יש אמונות שונות, בכל נושא. מערכת אמנות כזאת יוצרת תפיסות. הכוונה היא שהמוח שלנו מתקבע עם הזמן על תפיסה בנוגע לאיך שדברים צריכים לעבוד. מה "נכון" ומה "לא נכון".

גם אם האמונות הללו אינן מודעות לגמרי, הן משפיעות על ההתנהלות שלנו. הן עלולות לעורר תגובות רגשיות, בתגובה למצבים מסוימים. חלק מהתגובות הן חרדות. חרדה לאורך זמן מתבטאת אף בתחלואה פיזית. חרדות מתמשכות מחלישות את מערכת החיסון ומקשות על קבלת החלטות מקדמת בחיים. ועוד דבר חשוב לדעת. אמונות, גם אם הן מוטעות, שגויות, או מגבילות, עלולות לחסום מידע חיובי, בונה, מחזק. למשל, מי שסובל מחרדה חברתית, עשוי לפספס איתותים חיוביים מאחרים. לעומת זאת, הוא יקלוט במשנה תוקף כל רסיס של אפשרות לדחייה חברתית מצד אחרים.

כיצד NLP עוזרת לטיפול בחרדות

הגדולה של NLP טמונה ביכולת להתמודד עם התפיסות והאמונות שמפריעות. במקרה של טיפול בחרדות, ההתמודדות היא עם התפיסות שגורמות לחרדות המציקות והמטרידות. שיטת NLP מודעת היטב לכך שלא כל חרדה מזדמנת הינה שוות ערך לחרדה מתמשכת. רמה מסוימת של פחד, מעת לעת, הינה דבר טבעי, רצוי ואפילו חיוני לצרכי הישרדות. הבעיה נוצרת כאשר רמת החרדה מטפסת. כאשר החרדה מורגשת לאורך שעות רבות ביממה. אם מרגישים ירידה של ממש באיכות החיים, חוסר ריכוז, קשיים בלימודים, בעבודה או כל השפעה שלילית בשל החרדה – חבל לסבול. שיטת NLP יכולה לעזור.

  1. NLP כשיטה מסייעת לאתר תפיסות ואמונות שגורמות לקשיים וחרדות. הדבר מתבצע תוך שימוש בטכניקות יעילות לרבות שימוש שיטתי בשפה, במילים.
  2. בעזרת כלים שונים, מלמדים את המוח לעשות שימוש בפילטר שמסנן בצורה חדשה חוויות שונות.
  3. לומדים לעשות הפרדה בין חרדה נחוצה, ברמה מסוימת לבין רמה שאיננה מועילה אלא מפריעה. לומדים לזהות מתי אין לחשוש מהחרדה, מתי לקבל אותה בברכה ומתי לא.
  4. מבינים שלפעמים, החרדה הינה איתות של הגוף. איתות שאנו זקוקים לרגיעה. מנוחה. פסק זמן. מותר לפעמים לקחת פסק זמן מהמרוץ של החיים, לנוח, לישון טוב, לאכול טוב. לעצור ולנשום עמוק, עד הסוף.
  5. מטפלי NLP עושים שימוש בכלים מגוונים כגון שיקוף, דמיון מודרך, הרפיה של מחשבות ושרירים. כל אלה משלימים את השגת התוצאה הרצויה. הפחתת חרדות, שינוי תפיסתי חיובי וחיים יותר איכותיים ומלאים.

לייעוץ מקצועי מלאו פרטים